Zawiadomienie o nabyciu naczepy - Adamów (Starostwo Powiatowe w Łukowie)


W przypadku nabycia naczepy jesteś zobowiązany(a) w określonym terminie zawiadomić starostę lub prezydenta miasta (Starostwo Powiatowe w Łukowie) o nabyciu pojazdu naczepy zarejestrowanej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek zawiadomienia o nabyciu naczepy znajdziesz poniżej wraz z szczegółowymi informacjami dla miejscowości Adamów.
Zawiadomienie o nabyciu naczepy (zakupie, darowiźnie lub nabyciu spadku) pojazdu zarejestrowanego w kraju urząd Adamów (Starostwo Powiatowe w Łukowie)Przygotowany przez nasz serwis wzór wniosku (zawiadomienia) możesz wykorzystać dla urzędu w miejscowości Adamów. Zawiadomienie można uzupełnienia wraz z współwłaścicielem (na kilku właścicieli) jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności. W przypadku gdy złożymy wniosek o rejestracje naczepy nie musisz wypełniać i składać zawiadomienia o nabyciu pojazdu, gdyż zrobisz to w momencie składania wniosku o przerejestrowanie naczepy.

Kiedy jesteśmy zobowiązani złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu w miejscowości Adamów?

  • Zakupu naczepy na podstawie umowy kupna sprzedaży, faktury lub rachunku, dokumentu nabycia pojazdu na licytacji komorniczej,
  • Przekazania naczepy w formie darowizny,
  • Nabycie naczepy w ramach prawomocnego orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
  • Nabycia naczepy po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
  • Nabycia naczepy w ramach podziału spadku po zmarłym właścicielu lub współwłaścicielu pojazdu,
  • W przypadku zamiany pojazdami z innym właścicielem pojazdy,

Jakie dokumenty potwierdzające własność pojazdu należy załączyć do zawiadomienia o nabyciu naczepy dla miejscowości Adamów?

W przypadku złożenia zawiadomienia o nabyciu naczepy musimy dołączyć jeden z poniższych dokumentów własności pojazdu:
  • umowa sprzedaży naczepy;
  • umowa zamiany naczepy;
  • umowa darowizny naczepy;
  • umowa o dział spadku;
  • umowa o zniesienie współwłasności;
  • faktura potwierdzająca nabycie naczepy;
  • prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności;
  • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.

Kto może złożyć zawiadomienie o nabyciu naczepy dla miejscowości Adamów?

Zawiadomienie o nabyciu naczepy składa właściciel pojazdu, a w przypadku gdy występuję współwłaściciel składamy jedno zawiadomienia ale uzupełnione i podpisane przez wszystkich właścicieli naczepy. Jeżeli chcemy aby zawiadomienie złożył w naszym imieniu pełnomocnik, musimy wystawić takiej osobie pisemne pełnomocnictwo (pobierz druk upoważnienia).

Czy jeżeli jestem jednym z współwłaścicieli pojazdu to mogę złożyć zawiadomienie o nabyciu naczepy sam za wszystkich właścicieli?

Tak, zawiadomienie o nabyciu naczepy może złożyć jeden z współwłaścicieli pojazdu posiadając pisemne pełnomocnictwo (pobierz druk upoważnienia) lub oświadczyć że działa za zgodą większością współwłaścicieli w sprawie dotyczącej zgłoszenie nabycia naczepy.

Gdzie należy złożyć zawiadomienie o nabyciu naczepy?

Zawiadomienie o nabyciu naczepy składamy w organie rejestrującym (Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta) zgodnie z miejscem zamieszkania lub adresem siedziby firmy. W przypadku gdy zamieszkujemy lub prowadzimy firmę na terytorium gminy Adamów to zawiadomienie składamy w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Łukowie.

Jaki jest czas na zgłoszenie nabycia naczepy w miejscowości Adamów?

Na zgłoszenie nabycia naczepy mamy 30 dni kalendarzowych od daty nabycia pojazdu lub stwierdzenia własności pojazdu (sprawdź do jakiego dnia muszę zgłosić nabycie naczepy).

Uwaga! Zmiany terminów obowiązku rejestracji pojazdu zarejestrowanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej oraz zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju

  • 30 dni - od dnia 01-07-1998 r. do 29-02-2020 r.
  • 180 dni - od dnia 01-03-2020 r. do 31-12-2020 r.
  • 30 dni - od dnia 01-01-2021 r. do 30-06-2021 r.
  • 60 dni - od dnia 01-07-2021 r. - do 30-06-2023 r.
  • 30 dni - od dnia 01-07-2023 r.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy! Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar!

Czy brak złożenia zawiadomienia o nabyciu naczepy lub zgłoszenie po terminie podlega karze pieniężnej?

Tak podlega karze pieniężnej. Od 1 stycznia 2020 r. za przekroczenie terminu o którym mowa w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, organ rejestrujący w postępowaniu administracyjnym w drodze decyzji nakłada na właściciela pojazdu karę w wysokości od 200 zł do 1000 zł. Obowiązek zgłoszenia nabycia naczepy pojazdu funkcjonuje od 1997 roku.

W jaki sposób mogę zgłosić zawiadomienie o nabyciu pojazdu w Wydziale Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Łukowie?

Zawiadomienie o nabyciu naczepy możemy złożyć na kilka sposobów:
  • W urzędzie - zgłaszając się do placówki Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Łukowie
  • Za pośrednictwem poczty - wysyłając zawiadomienie wraz z kopią dokumenty potwierdzającego nabycie pojazdu na adres Wydziału Komunikacji - Starostwo Powiatowe w Łukowie (adres znajduje się poniżej, pamiętaj że w takim przypadku wyślij dokumenty za potwierdzeniem odbioru aby uniknąć poźniejszych ewentualnych problemów w razie braku dostarczenia dokumentów do placówki urzędu).
  • Drogą elektroniczną (online) - za pośrednictwem strony internetowej:
  • Elektronicznej Skrzynki Podawczej PWPW (zalecane) - zgłoś nabycie naczepy
  • ePUAP (Mój GOV) - zgłoś nabycie naczepy

Czy zawiadomienie o nabyciu naczepy mogę dokonać dla pojazdu sprowadzonego nie zarejestrowanej w kraju?

Nie można dokonać zgłoszenia nabycia naczepy w przypadku gdy pojazd nie był zarejestrowany na terytorium naszego kraju. Obowiązku zgłoszenia podlegają pojazdy zarejestrowanej w kraju, natomiast pojazdy niezarejestrowane podlegają rejestracji w określonym terminie (nie dotyczy to samochodów osobowych sprowadzonych z państw nie będących w Unii Europejskiej).

Czy wystarczy że złoże zawiadomienie o nabyciu naczepy i nie musze dokonywać rejestracji (przerejestrowania) pojazdu na siebie?

Rejestrację pojazdu dokonuje się na wniosek właściciela, czyli w przypadku gdy właściciel będzie chciał taki wniosek złożyć. Dla pojazdu zarejestrowanej w kraju nie ma terminu na rejestracje pojazdu jest natomiast termin na zgłoszenie nabycia. Istnieje jednak obowiązuję zawiadomienia w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym (zobacz szczegółowe informacje w dla tej sytuacji). Zawiadomienie o nabyciu pojazdu bez konieczności jego rejestracji na siebie jest wystarczające w momencie gdy:
  • naczepa jest powypadkowy i musi zostać naprawiony (i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
  • naczepa jest uszkodzony i musi zostać naprawiony i nie będzie uczestniczył w ruchu drogowym,
  • naczepa nie ma ważnego okresowego przeglądu technicznego (badania) i nie narazie nie będzie użytkowany na drodze publicznej,

Dane urzędu (Wydziału komunikacji)

  • Nazwa urzędu: Starostwo Powiatowe w Łukowie
  • Adres oddziału: Józefa Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków (zobacz jak dojechać do urzędu)
  • Powiat: Powiat łukowski
  • Gmina: Adamów
  • Zakres terytorialny (miasta, gminy): Łuków, Stoczek Łukowski, Adamów, Krzywda, Serokomla, Stanin, Trzebieszów, Wojcieszków, Wola Mysłowska

Dane kontaktowe urzędu


Uwaga! Od dnia 1 stycznia 2024r. koniec z możliwością zgłoszenia nabycia pojazdu. Powstał obwiązek rejestracji pojazdu!

Jeżeli nabyłeś pojazd przed 1 stycznia 2024 r. masz możliwość w ciągu 30 dni zgłosić jeszcze nabycie pojazdu bez obowiązku jego rejestracji. Natomiast jeśli nabyłeś pojazd w nowym roku musisz go zarejestrować (Pobierz wniosek o rejestracje lub przerejestrowanie pojazdu). Od 1 stycznia 2024 r. wchodzą nowe przepisy odnośnie rejestracji pojazdu zarejestrowanego w kraju oraz sprowadzonego z zagranicy!

Przeczytaj co się zmienia! Od 1 stycznia 2024 r obowiązek rejestracji. Znika zgłoszenie nabycia pojazdu i nowe wysokości kar!

Wydział komunikacji Adamów - Wzór zawiadomienia o nabyciu naczepy

Pobierz darmowy druk wzoru zawiadomienia do uzupełnienia i wydrukowania w formatach pliku .pdf, .doc (word) oraz .jpg.

Pobierz wzór, druk lub formularz w formacie PDF - zawiadomienie o nabyciu naczepy Adamów Pobierz wzór, druk lub formularz w formacie PDF - zawiadomienie o nabyciu naczepy Adamów Pobierz wzór, druk lub formularz w formacie PDF - zawiadomienie o nabyciu naczepy Adamów Pobierz wzór, druk lub formularz w formacie PDF - zawiadomienie o nabyciu naczepy Adamów

Przydatne materiały:

X

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło


Nie możesz się zalogować? Utwórz o nowe hasło

X


Kontakt:


Jeżeli masz do nas jakieś pytania, możesz je zadać za pomocą naszego formularza kontaktowego.